Tekst do odczytu maszynowego
Informacje o działalności Miejskiego Centrum Świadczeń.
Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu jest jednostką organizacyjną Miasta Opola, działającą w formie jednostki budżetowej.
Przedmiotem działalności MCŚ jest wykonywanie zadań w zakresie:
- świadczeń rodzinnych,
- świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- dodatków mieszkaniowych,
- działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych,
- dodatków energetycznych,
- zasiłków dla opiekunów,
- świadczeń wychowawczych,
- jednorazowych świadczeń "Za życiem",
- dopłat do czynszu,
- programu ,,Czyste Powietrze’’,
- kart „Opolska Rodzina”,
- Kart Dużej Rodziny.
Miejskie Centrum Świadczeń powołane zostało uchwałą nr x/143/11 Rady Miasta Opola z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie utworzenia jednostki organizacyjnej Miasta Opola pod nazwą Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu oraz upoważnienia dyrektora Miejskiego Centrum Świadczeń w Opolu do załatwiania indywidualnych spraw w zakresie dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych i dopłat do czynszu.
Aby skutecznie komunikować się z naszą instytucją osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- Napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu, ul. płk. Witolda Pileckiego 1, 45-331 Opole.
- Wysłać e-mail na adres: bok@mcs.opole.pl.
- Skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 77 44 38 880.
- Skontaktować się osobiście w siedzibie centrum, zgłaszając się w godzinach od 8.00 do 15.00 w dniach od poniedziałku do piątku, od 8.00 do 16.30 w czwartki oraz od 8.00 do 13.30 w piątki. W związku z trwającym stanem epidemii proszę dzwonić dzwonkiem umieszczonym na drzwiach na siódmym piętrze.
Dostępność architektoniczna:
Miejskie Centrum Świadczeń znajduje się na 7. piętrze biurowca. Przed biurowcem są dostępne 2. miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Podjazdy dla osób niepełnosprawnych znajdują się po prawej (bez barierki) i lewej (z barierką) stronie budynku i są strome. Do budynku wchodzi się przez dwie pary drzwi. Pierwsze otwierają się na zewnątrz. Drugie są automatyczne. W drzwiach są progi oznaczone taśmami. Budynek posiada dwie windy, ale nie są one dostosowanej na potrzeby osób niepełnosprawnych.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Drzwi wejściowe na 1 piętrze otwierają się na zewnątrz, podobnie jak drzwi wejściowe na sale obsługi klienta. W holu obsługi klienta znajdują się krzesła z których można skorzystać do odpoczynku.
Na sali obsługi klienta znajduje się specjalnie wydzielone miejsce do obsługi osób niepełnosprawnych.
Do budynku można wejść z psem asystującym.