Tekst do odczytu maszynowego

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Informacje o działalności Miejskiego Centrum Świadczeń.

Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu jest jednostką organizacyjną Miasta Opola, działającą w formie jednostki budżetowej.

Przedmiotem działalności MCŚ jest wykonywanie zadań w zakresie:

  1. świadczeń rodzinnych,
  2. świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  3. dodatków mieszkaniowych,
  4. działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych,
  5. dodatków energetycznych,
  6. zasiłków dla opiekunów,
  7. świadczeń wychowawczych,
  8. jednorazowych świadczeń "Za życiem",
  9. dopłat do czynszu,
  10. programu ,,Czyste Powietrze’’,
  11. kart „Opolska Rodzina”,
  12. Kart Dużej Rodziny.

Miejskie Centrum Świadczeń powołane zostało uchwałą nr x/143/11 Rady Miasta Opola z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie utworzenia jednostki organizacyjnej Miasta Opola pod nazwą Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu oraz upoważnienia dyrektora Miejskiego Centrum Świadczeń w Opolu do załatwiania indywidualnych spraw w zakresie dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych i dopłat do czynszu.

 Aby skutecznie komunikować się z naszą instytucją osoby z niepełnosprawnościami mogą:

  1. Napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu, ul. płk. Witolda Pileckiego 1, 45-331 Opole.
  2. Wysłać e-mail na adres: bok@mcs.opole.pl.
  3. Skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 77 44 38 880.
  4. Skontaktować się osobiście w siedzibie centrum, zgłaszając się w godzinach od 8.00 do 15.00 w dniach od poniedziałku do piątku, od 8.00 do 16.30 w czwartki oraz od 8.00 do 13.30 w piątki. W związku z trwającym stanem epidemii proszę dzwonić dzwonkiem umieszczonym na drzwiach na siódmym piętrze.

Dostępność architektoniczna:

Miejskie Centrum Świadczeń znajduje się na 7. piętrze biurowca. Przed biurowcem są dostępne 2. miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Podjazdy dla osób niepełnosprawnych znajdują się po prawej (bez barierki) i lewej (z barierką) stronie budynku i są strome. Do budynku wchodzi się przez dwie pary drzwi. Pierwsze otwierają się na zewnątrz. Drugie są automatyczne. W drzwiach są progi oznaczone taśmami. Budynek posiada dwie windy, ale nie są one dostosowanej na potrzeby osób niepełnosprawnych.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.

Drzwi wejściowe na 1 piętrze otwierają się na zewnątrz, podobnie jak drzwi wejściowe na sale obsługi klienta. W holu obsługi klienta znajdują się krzesła z których można skorzystać do odpoczynku.

Na sali obsługi klienta znajduje się specjalnie wydzielone miejsce do obsługi osób niepełnosprawnych.

Do budynku można wejść z psem asystującym.